Pstrąg duszony z pietruszką i cytryną

Smażenie bez tłuszczu

Unikalna konstrukcja naczynia umożliwia smażenie mięs i ryby całkowicie bez tłuszczu nie przypalając potraw. Z punktu widzenia dietetyki możemy je porównać do pieczenia w piekarniku.

Gotowanie bez wody / na parze

Gotując świeże i mrożone warzywa wykorzystujemy zawartą w nich wodę. Warzywa gotują się we własnej parze, a ponieważ nie dodajemy wody – sole mineralne i witaminy nie wypłukują się.

Pstrąg duszony z pietruszką i cytryną

Składniki:

  • pstrąg świeży,
  • 1/2 cebuli,
  • 4 różyczki brokuła,
  • sok z cytryny,
  • świeża pietruszka,
  • ząbek czosnku,
  • 1 pomidor,
  • pieprz,
  • tymianek.

Przygotowanie:

Pstrąga oczyść. Pomidory pokrój w ósemki, cebulę w piórka, czosnek w plasterki. Środek ryby skrop sokiem z cytryny, dopraw pieprzem z zewnątrz i wewnątrz oraz tymiankiem. Do środka włóż natkę pietruszki i czosnek. Naczynie rozgrzej przez ok. 3 minuty na dużym ogniu. Do rozgrzanego naczynia włóż przygotowaną rybę, połóż na wierz cebulę. Dodaj brokuł i pomidory. Przykryj i zmniejsz temperaturę na średnią. Rybę z warzywami duś ok. 30 minut.

newsletter