Kurczak z warzywami

Smażenie bez tłuszczu

Unikalna konstrukcja naczynia umożliwia smażenie mięs i ryby całkowicie bez tłuszczu nie przypalając potraw. Z punktu widzenia dietetyki możemy je porównać do pieczenia w piekarniku.

Gotowanie bez wody / na parze

Gotując świeże i mrożone warzywa wykorzystujemy zawartą w nich wodę. Warzywa gotują się we własnej parze, a ponieważ nie dodajemy wody – sole mineralne i witaminy nie wypłukują się.

Kurczak z warzywami

Składniki:

  • pierś z kurczaka,
  • ½ bakłażana,
  • ½ papryki,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • natka pietruszki,
  • szczypta pieprzu.

 

Przygotowanie:

Bakłażan pokrój w kostkę, a pierś z kurczaka i paprykę w paski.

Rozgrzej naczynie przez ok. 3 minuty na dużym ogniu. Do rozgrzanego naczynia włóż pokrojoną pierś z kurczaka oraz warzywa, dopraw pieprzem. Przykryj. Zmniejsz temperaturę na średnią. Po upływie 15 minut dodaj pokrojoną natkę pietruszki i sos sojowy. Duś jeszcze ok. 5 minut.

newsletter