Indyk z warzywami

Smażenie bez tłuszczu

Unikalna konstrukcja naczynia umożliwia smażenie mięs i ryby całkowicie bez tłuszczu nie przypalając potraw. Z punktu widzenia dietetyki możemy je porównać do pieczenia w piekarniku.

Gotowanie bez wody / na parze

Gotując świeże i mrożone warzywa wykorzystujemy zawartą w nich wodę. Warzywa gotują się we własnej parze, a ponieważ nie dodajemy wody – sole mineralne i witaminy nie wypłukują się.

Indyk z warzywami

Składniki:

  • pierś z indyka,
  • ½ cukinii,
  • 2 pomidory,
  • 5 łyżek jogurtu greckiego,
  • szczypiorek,
  • sok z ½ limonki,
  • zioła: kminek, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, curry, imbir.

 

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka pokrój w kostkę. Jogurt wymieszaj z sokiem z limonki i przyprawami. Cukinię pokrój w plasterki, a pomidory w ósemki.

Rozgrzewaj naczynie przez ok. 3 minuty na dużym ogniu. Do rozgrzanego naczynia włóż mięso, cukinię, pomidory, zalej to wcześniej przygotowanym sosem. Przykryj i zmniejsz temperaturę na średnią. Duś ok. 20 minut. Na koniec posyp pokrojonym szczypiorkiem.

Można podawać z kaszą gryczaną.

newsletter