Dieta - miażdżyca

Smażenie bez tłuszczu

Unikalna konstrukcja naczynia umożliwia smażenie mięs i ryby całkowicie bez tłuszczu nie przypalając potraw. Z punktu widzenia dietetyki możemy je porównać do pieczenia w piekarniku.

Gotowanie bez wody / na parze

Gotując świeże i mrożone warzywa wykorzystujemy zawartą w nich wodę. Warzywa gotują się we własnej parze, a ponieważ nie dodajemy wody – sole mineralne i witaminy nie wypłukują się.

Dieta - miażdżyca

Zobacz zalecenia dietetyka

Metody odróbki żywności : grillowanie, opiekanie na ruszcie, gotowanie na parze, pieczenie w piekarniku, gotowanie, duszenie. Wszystko bez dodatku tłuszczu.

Należy wprowadzić do codziennego jadłospisu odpowiedni rodzaj tłuszczy. Dieta powinna obfitować w tłuszcze roślinne: oleje (rzepakowy, słonecznikowy, sojowy), oliwę z oliwek. Wskazane jest również spożywanie tłustych ryb (makrela, śledzie, tuńczyk, łosoś, halibut). Tłuszcze tych ryb są źródłem kwasów omega-3.

Istotny wpływ w diecie ma błonnik, którego źródłem są warzywa i owoce (najlepiej spożywane w postaci surowej). Bardzo dużo błonnika znajduje się w płatkach owsianych, w pełnoziarnistych produktach zbożowych (ciemne pieczywo, razowe lub orkiszowe makarony, gruboziarniste kasze).

Posiłki powinny być zróżnicowane. Powinno się jeść 4-5 posiłków, mniej więcej o tej samej porze każdego dnia.

Należy ograniczyć spożycie produktów bogatych w cholesterol. Niewskazane są tłuste wędliny i mięsa, jajka . Tłusty nabiał powinno się zastąpić: chudymi twarogami, jogurtami. Nie zaleca się słodyczy, potraw słonych, typu fast food.

Łosoś z owocami

Łosoś z owocami

Pstrąg z cukinią i pieczarkami

Pstrąg z cukinią i pieczarkami

Pstrąg duszony z pietruszką i cytryną

Pstrąg duszony z pietruszką i cytryną

Pieczony łosoś ze szpinakiem

Pieczony łosoś ze szpinakiem

Filet z kurczaka w sosie jogurtowo - pietruszkowym z papryką

Filet z kurczaka w sosie jogurtowo - pietruszkowym z papryką

Kurczak na ostro

Kurczak na ostro

newsletter